Social Media dla firm to temat nie tylko nośny, ale i bardzo potrzebny. Wszystko ze względu na fakt, iż portale społecznościowe dają obecnie często znacznie więcej, niż wyszukiwarka Google. Wynika to z tego, że gromadzą się na nich ludzie o podobnych zainteresowaniach i motywacjach do działania. Jak można wykorzystać to w kontekście prowadzenia firmy? To proste! Social Mediów można użyć jako narzędzia do swojej pracy. Dzięki prowadzeniu profilów na Facebooku, Instagramie i TikToku można docierać do nowych osób, a co za tym idzie — prezentować im swój produkt, markę, bloga, czy cokolwiek innego, czym się trudnimy.
Social Media dla firm — od czego zacząć?
Warto zacząć od wyjaśnienia, czym właściwie są Social Media dla firm oraz tego, co należy na nich publikować. Otóż portale społecznościowe powinny być traktowane jako narzędzie do promocji swoich usług lub produktów. Chodzi o to, aby jak najlepiej trafiać z tematyką do osób, jakie interesują się danym tematem. To wszystko jednak nie wyjdzie, jeśli nie zrobimy tego, co jest w tym przypadku najważniejsze, czyli nie określimy profilu prowadzonej przez nas działalności.
Poniżej prezentujemy przykładowe kategorie tematyczne:
- owoce i warzywa, a także posiadane przez nie wartości odżywcze (chodzi o kwestie dotyczące mikroelementów, np. potasu, magnezu, żelaza oraz witamin. Mogą to być również pomysłowe przepisy na różne potrawy — np. azjatyckie, amerykańskie lub meksykańskie.
- sporty i wszelkiego rodzaju aktywność fizyczna — mowa między innymi o uskutecznianiu jogi oraz ruchu takim jak bieganie;
- wszystko co łączy się z dbaniem o urodę;
- kwestie technologiczne — od mikserów, blenderów, odkurzaczy i robotów kuchennych, aż po smartwatche i monitory.
- ogrodnictwo — uprawa warzyw, drzew i krzewów stała się w ostatnich latach bardzo modnym zajęciem;
- ciąża i rodzicielstwo, a także sprawy związane ze zdrowiem kobiet oczekujących dzieci oraz maluchów.
Oczywiście to tylko inspiracje — ostatecznie Twoje Social Media dla firm muszą pokrywać się z tematyką prowadzonej przez Ciebie działalności.
Co mamy do wyboru?
Social Media dla firm to dość skomplikowany temat, jednak — na szczęście — istnieją zaledwie cztery główne platformy, jakie jako pierwsze powinno się wziąć pod uwagę. O czym mowa? Oczywiście o Instagramie, TikToku oraz Facebooku i serwisie LinkedIn. Każdy z tych portalów rządzi się swoimi własnymi prawami.
Co ciekawe, można mieć konta na nich wszystkich, ale nie ma zupełnie żadnego sensu publikowanie wszędzie tych samych treści. Dlaczego? Ponieważ użytkownicy Instagramu nie będą mieli ochoty patrzeć na content TikTokowy, a amatorzy Facebooka z pewnością nie docenią tego, co trafia w gusta osób korzystających z LinkedIn.
Instagram — informacje praktyczne
Instagram to portal społecznościowy, gdzie tworzone treści nie mają długiej żywotności. Oczywiście najczęściej są one dostępne tak długo, jak zdecyduje twórca, jednak relatywnie szybko znikają one ze strony głównej.
Jaka społeczność jest na Imstagramie? Są to ludzie młodzi, najczęściej prowadzący swoje biznesu lub mający wyrobione własne zdanie na wiele różnych tematów.
Dla kogo jest Facebook?
Facebook się nieco zestarzał, ale wciąż pozostaje ważnym elementem, jeśli chodzi o sposoby promocji. Na tej platformie istnieją grupy tematyczne, gdzie warto zadawać pytania i konsultować się w sprawie efektywnego sposobu prowadzenia fanpage’a.
Jaka społeczność jest na Facebooku? Są to osoby w średnim wieku lub starsze, które chętnie wspierają interesujące projekty o świeżej tematyce.
Co właściwie robi się na TikToku?
Jest jeszcze TikTok, czyli najmłodszy serwis społecznościowy, który w krótkim czasie zyskał ogromną popularność na całym świecie. Co go wyróżnia? Możliwość tworzenia krótkich filmów na wybrany przez siebie temat.
Jacy są użytkownicy TikToka? Przede wszystkim są to osoby młode, nierzadko w wieku szkolnym, które chętnie chłoną nowe informacje i wiedzę.