Facebook dla firm daje naprawdę wiele bardzo zróżnicowanych możliwości. Dzięki właściwie prowadzonej stronie na tym portalu społecznościowym można docierać do nowych Klientów i grup odbiorców, którzy w przyszłości staną się lojalnymi fanami danej inwestycji, przedsięwzięcia, bloga lub działalności gospodarczej. Miliony Polaków i ludzi z całego świata mają swoje profile na tym sławnym serwisie społecznościowym. Potencjał tej platformy jest ogromny, a więc naprawdę warto go w pełni wykorzystać.
Określ profil swojej działalności
Nic nie będzie działało poprawnie, jeśli już na samym początku nie zadbamy o to, aby na naszej stronie Facebook dla firm wszystko było pogrupowane we właściwy sposób. Od czego to wszystko rozpocząć? Oczywiście od określenia ram prowadzonej przez siebie działalności. Poniżej kilka przykładowych kategorii, które niewątpliwie zasługują na uwagę.
Mowa jest między innymi o:
- kwestiach dotyczących zdrowego tryby życia — może być to na przykład podawanie receptur na zdrowe wersje fastfoodów (przepisy, np. na pizzę lub meksykańskie burrito), promowanie istotnych informacji o owocach i warzywach (w tym także tworzenie przepisów na potrawy zawierające w sobie cenne składniki odżywcze, takie jak potas, żelazo, witaminy z grupy B, magnez i inne ważne dla prawidłowego funkcjonowania mikroelementy);
- hodowanie roślin — np. uprawa kwiatów ogrodowych i doniczkowych lub zakładanie zwykłego ogródka warzywnego;
- świat nowinek technologicznych — np. recenzje sprzętów kuchennych (robotów kuchennych i blenderów) lub szczegółowe omówienie nowych komputerów, smartfonów i tabletów.
- informacje na temat sportu — np. joga, prawidłowe bieganie i inne aktywności fizyczne;
- tematyka dla swieżo upieczonych rodziców — informacje dla młodych mam oraz ojców.
Rzecz jasna to zaledwie kilka spośród naprawdę wielu możliwości. Pamiętaj jednak, że zanim dokonasz wyboru i zdecydujesz się na działanie w jednej tematyce, musisz zawsze mieć na względzie, że wszystko to musi mieć bezpośredni związek z Twoimi zainteresowaniami i pasją.
Facebook dla firm w praktyce
Facebook dla firm, czyli profil tematyczny, który w założeniu ma być prowadzony w sposób regularny i profesjonalny, ma na celu zwiększyć grono odbiorców danej strony, produktu, czy też usługi. Jeśli sam nie posiadasz fachowej wiedzy na ten temat, warto żebyś rozważył skorzystanie z pomocy specjalistów. To właśnie ich działania mogą finalnie doprowadzić do znacznego wzrostu polubień oraz ogólnego zaangażowania obserwatorów. Ich komentarze, reakcje na posty oraz udostępnienia są kluczowe dla każdej z firm, jakie posiadają swój fanpage na portalu społecznościowym Facebook.
Jeśli jednak chcesz wszystko w tym zakresie robić samodzielnie, to miej na względzie, że liczy się dobry content i pozostawanie w stałym kontakcie z obserwującymi. Ostatnią z najistotniejszych kwestii jest po prostu regularne publikowanie postów oraz analizowanie ich statystyk. Dzięki temu właściwie możemy być pewni, że odniesiemy sukces.
Jak założyć fanpage?
Facebook dla firm daje naprawdę ogromne możliwości. Aby założyć fanpage swojej działalności, trzeba posiadać prywatne konto w tym serwisie. Założenie strony dla fanów Twojej firmy nie wymaga uiszczania żadnych opłat. Musisz jednak posiadać poświadczenie prawne istnienie tej działalności gospodarczej.
Najpierw należy wejść w ustawienia i wybrać opcje stworzenia strony. Następnie wybieramy kategorię „konto firmowe” i dopasowujemy branżę z menu, które się wysuwa. Na tym etapie trzeba wpisać nazwę i zaakceptować regulamin.
Wówczas Facebook dla firm wygeneruje specjalny formularz, jaki musisz wypełnić. Są to pytania o podstawowe sprawy związane z Twoją działalnością oraz kwestie związane z konfiguracją fanpage’a.
Brzmi prosto, prawda? Bo to wszystko naprawdę jest niezwykle łatwe. Wystarczy odrobina chęci i skupienia — potem można już kroczyć drogą w kierunku rychłego sukcesu!