Instagram to jeden z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych wszech czasów. Kryje on w sobie niesamowicie wielki potencjał. Jedni korzystają z tej platformy po to, aby prowadzić swoisty pamiętnik, inni używają go do śledzenia ulubionych twórców. Są też osoby traktujące Instagram jako narzędzie do autopromocji i reklamowania świadczonych przez siebie usług, prowadzonej działalności lub pisanego bloga. Bez względu na to, z jakiego powodu tak często klikasz w ikonkę różowego aparatu, warto poznać postawy dotyczące korzystania z tej aplikacji. Wszystko oczywiście po to, aby nasze aktywności były jeszcze bardziej skuteczne.
Po pierwsze swój profil twórcy
Bez względu na to, czy chodzi o Instagram, czy o jakikolwiek inny serwis społecznościowy, zawsze najważniejsze jest określenie siebie, jako twórcy. Co to oznacza? Otóż głównie konieczność wybrania swojej własnej niszy, w której zawierza się działać. Poniżej przedstawiamy kilkanaście opcji tematycznych, spośród jakich warto wybierać:
- zdrowie — można tworzyć posty (przepisy, np. na pizzę, burrito) o owocach, warzywach (w tym również przepisy na pełnowartościowe potrawy, które są bogate w potas, żelazo, witaminy, białko, magnez i inne mikroelementy);
- uprawa — np. ogrodu z kwiatkami lub zwykłego warzywniaka;
- nowoczesne technologie — od omówień najnowszych robotów kuchennych i blenderów, aż po nowinki pochodzące z oferty firm, takich jak Apple;
- sport — joga, bieganie i inne aktywności;
- parenting — coś dla młodych mam oraz kobiet karmiących piersią.
To oczywiście zaledwie kilka spośród wielu propozycji. Pamiętajmy jednak, iż wybierając swoją tematykę, nie można kierować się jedynie modą. Ważne jest, aby była ona zgodna z naszymi własnymi zainteresowaniami.
Po co są hashtagi na Instagramie?
Na Instagramie posługujemy się tzw. hashtagami — w jednym poście można użyć ich maksymalnie 30. Szkoły w tym przypadku są różne. Jedni uważają, że najlepiej jest ograniczyć liczbę hashtagów do 9-11, inni są przekonani, iż dobra opcją jest wykorzystanie 100% możliwości. Co jest prawdą? Otóż to, co działa w naszym indywidualnym przypadku.
Warto testować, sprawdzać i analizować statystyki. Hashtagi służą do grupowania publikowanych treści. Jeśli klikniemy w #podróże, to zobaczymy zdjęcia osób zajmujących się turystyką (w szerokim znaczeniu tego słowa). Dzięki korzystaniu z hashtagów pozwalamy innym użytkownikom serwisu Instagram dotrzeć do naszego konta. Im więcej mamy obserwatorów, tym więcej notuje się polubień, komentarzy, udostępnień postów oraz ich zapisów.
Kilka słów o interakcjach i aktywności
Nie ważne, czy chodzi o Instagram, czy też TikToka lub Facebooka — zawsze najbardziej w tym wszystkim liczy się aktywność, czyli wszelkie interakcje użytkowników. Istotne jest, aby skoncentrować się na budowaniu społeczności — zawsze trzeba patrzeć na to, że najważniejszy jest pojedynczy odbiorca, a nie cała ich grupa.
Jest tak zawsze, bez względu na to, czy prowadzi się biuro podróży, bloga o finansach, czy też firmę zajmującą się produkcją zeszytów. Należy skupiać się z osobna na każdym obserwującym. To właśnie w taki sposób można zbudować lojalną społeczność, która będzie realnie zaangażowana w tworzony przez Ciebie projekt.
Instagram — co właściwie warto publikować?
Odpowiedź na to pytanie jest skomplikowana i prosta zarazem. Brzmi ona: wszystko, co jest interesujące i wartościowe, a przede wszystkim zgodne z ogólną tematyką konta. Dobry content zawsze obroni się sam. Wstawiaj ładne zdjęcia, gdzie widać, iż kadry zostały przemyślane. Możesz używać filtrów lub samodzielnie obrabiać fotografię. Nie zapominaj również o warstwie tekstowej — ona również ma potężne znaczenie w kontekście budowania zaangażowanej w projekt społeczności.
Co jeszcze? Sam pozostawaj aktywnym użytkownikiem serwisu społecznościowego Instagram! Obserwuj inne profile, komentuj zamieszczane na nich zdjęcia, a także oznaczaj te osoby na swoich własnych fotografiach. Takie działania sprawiają, że zwracamy na siebie uwagę!