instagram
fot.: Pexels.com

Instagram to jeden z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych wszech czasów. Kryje on w sobie niesamowicie wielki potencjał. Jedni korzystają z tej platformy po to, aby prowadzić swoisty pamiętnik, inni używają go do śledzenia ulubionych twórców. Są też osoby traktujące Instagram jako narzędzie do autopromocji i reklamowania świadczonych przez siebie usług, prowadzonej działalności lub pisanego bloga. Bez względu na to, z jakiego powodu tak często klikasz w ikonkę różowego aparatu, warto poznać postawy dotyczące korzystania z tej aplikacji. Wszystko oczywiście po to, aby nasze aktywności były jeszcze bardziej skuteczne. 

Po pierwsze swój profil twórcy

Bez względu na to, czy chodzi o Instagram, czy o jakikolwiek inny serwis społecznościowy, zawsze najważniejsze jest określenie siebie, jako twórcy. Co to oznacza? Otóż głównie konieczność wybrania swojej własnej niszy, w której zawierza się działać. Poniżej przedstawiamy kilkanaście opcji tematycznych, spośród jakich warto wybierać:

To oczywiście zaledwie kilka spośród wielu propozycji. Pamiętajmy jednak, iż wybierając swoją tematykę, nie można kierować się jedynie modą. Ważne jest, aby była ona zgodna z naszymi własnymi zainteresowaniami. 

instagram
fot.: Pexels.com

Po co są hashtagi na Instagramie?

Na Instagramie posługujemy się tzw. hashtagami — w jednym poście można użyć ich maksymalnie 30. Szkoły w tym przypadku są różne. Jedni uważają, że najlepiej jest ograniczyć liczbę hashtagów do 9-11, inni są przekonani, iż dobra opcją jest wykorzystanie 100% możliwości. Co jest prawdą? Otóż to, co działa w naszym indywidualnym przypadku. 

Warto testować, sprawdzać i analizować statystyki. Hashtagi służą do grupowania publikowanych treści. Jeśli klikniemy w #podróże, to zobaczymy zdjęcia osób zajmujących się turystyką (w szerokim znaczeniu tego słowa). Dzięki korzystaniu z hashtagów pozwalamy innym użytkownikom serwisu Instagram dotrzeć do naszego konta. Im więcej mamy obserwatorów, tym więcej notuje się polubień, komentarzy, udostępnień postów oraz ich zapisów. 

instagram
fot.: Pexels.com

Kilka słów o interakcjach i aktywności

Nie ważne, czy chodzi o Instagram, czy też TikToka lub Facebooka — zawsze najbardziej w tym wszystkim liczy się aktywność, czyli wszelkie interakcje użytkowników. Istotne jest, aby skoncentrować się na budowaniu społeczności — zawsze trzeba patrzeć na to, że najważniejszy jest pojedynczy odbiorca, a nie cała ich grupa. 

Jest tak zawsze, bez względu na to, czy prowadzi się biuro podróży, bloga o finansach, czy też firmę zajmującą się produkcją zeszytów. Należy skupiać się z osobna na każdym obserwującym. To właśnie w taki sposób można zbudować lojalną społeczność, która będzie realnie zaangażowana w tworzony przez Ciebie projekt. 

Instagram — co właściwie warto publikować?

Odpowiedź na to pytanie jest skomplikowana i prosta zarazem. Brzmi ona: wszystko, co jest interesujące i wartościowe, a przede wszystkim zgodne z ogólną tematyką konta. Dobry content zawsze obroni się sam. Wstawiaj ładne zdjęcia, gdzie widać, iż kadry zostały przemyślane. Możesz używać filtrów lub samodzielnie obrabiać fotografię. Nie zapominaj również o warstwie tekstowej — ona również ma potężne znaczenie w kontekście budowania zaangażowanej w projekt społeczności.

Co jeszcze? Sam pozostawaj aktywnym użytkownikiem serwisu społecznościowego Instagram! Obserwuj inne profile, komentuj zamieszczane na nich zdjęcia, a także oznaczaj te osoby na  swoich własnych fotografiach. Takie działania sprawiają, że zwracamy na siebie uwagę!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here